maandag 3 maart 2014

Cards for Manly Man


De kaartenworkshop van Februari stond ditmaal in het teken van mannenkaarten, en dat dit een lastig onderwerp is voor veel kaartenmaaksters bleek wel uit het feit dat deze workshop binnen no time vol zat, bommetjevol mag ik wel zeggen!

We begonnen met een eenvoudige, strakke kaart, met niet al teveel poespas, maar door het gebruik van allerlei bijpassende dessinpapiertjes (Suave van Authentique, helaas uitverkocht!),de superleuke tekststempel met stans en de keigave stans van hoeden en snorren (beiden van Sizzix) is hij zeker niet saai

Het touw met daaraan een knoop geeft net even een speels accent, de koperen brads zijn lekker stoer

Als 2e stond deze kaart op het program, zo op het oog ook heel eenvoudig, als eerste even het folie embossen met de veelzijdige embossingfolder van Sizzix, en daarna op maat snijden, dat was nog het lastigste

De kaart is uit 1 stuk en heeft rechts een boven-en onderflapje, dat bleek nog even lastig met meten en snijden, maar uiteraard lukte het uiteindelijk bij iedereen, de stoere letters zijn Die-Namics van MFT, de snorren weer van Sizzix


Het flapje onderaan is aan de zijkanten dicht geplakt, zodat er een pocket ontstond, waar wat geld voor de jarige in gestopt kan worden, de pocket sluit met grote brads waar een touwtje omheen gedraaid wordt 

De kaartenworkshop voor Maart is inmiddels ook alweer vol, maar ik zal eens kijken of er nog een extra middag ingepland kan worden. We gaan dan 2 kaartjes maken met het prachtige papier van Pion Design, A Day in May, zodra de nieuwe datum bekend is zal ook de nieuwsbrief de deur uitgaan. Al valt het op dit moment niet mee, de pc is denk ik nu echt overleden en nu werk ik op de laptop, maar die is nog vooroorlogs volgens mij, want hij is zóóó traag! 

Maar dit stat er in ieder geval weer op!
Lieve groetjes,
Elly


8 opmerkingen:

Unknown zei

Ze zijn helemaal geweldig geworden Elly! Strak, maar toch op de één of andere manier ook lekker zwierig, mooi hoor! Groetjes, Ira
Ira’s Crea Corner

Anneke zei

Geweldig stoer. Heel erg leuk. Groetjes Anneke.

Marijke zei

Wauw wat een mooie mannenkaarten, strak en lekker stoer!!

Groetjes,
Marijke

Yvonne zei

Hele mooie mannenkaarten Elly.
Erg leuk gemaakt.

Groetjes,
Yvonne.

Scraptastische hobby zei

Leuk dat de mannenkaarten workshop zo snel vol was!! ze zijn heel leuk Elly. En troubles met de PC, zit je volgens mij niet op te wachten....maar ja zo nu en dan zijn ze aan vervanging toe hè!!
Succes met alles en van Gerie de groetjesssssssssss

Ellen zei

Wat een leuk idee om een mannenkaartenworkshop te geven. Snap dat die zo vol zat, want dat blijven nu eenmaal lastige kaarten. Het resultaat van de workshop ziet er geweldig uit!
Groetjes, Ellen

Cornelie zei

Heel gaaf gedaan! De eerste doet me denken aan de blok kaarten. Zo, daar zal ik er veel van gemaakt hebben. Blijft leuk!
De tweede is het model super. Ook dat zilverfolie. Heb ik ook nog ergens, nódig er weer eens bij pakken. Die snorren zijn leuk!!
Tof gedaan allebei!

Rieni zei

prachtige stoere mannen kaarten, blijft inderdaad altijd lastig. Maar met deze kaarten heb ik weer wat ideetjes opgedaan